Jak wygląda serwis zimowy łodzi?
Serwis zimowy łodzi to niezbędny element dbałości o naszą jednostkę pływającą, który pozwala na utrzymanie jej w doskonałym stanie technicznym i estetycznym. Zimowe prace konserwacyjne są szczególnie ważne w klimacie Polski, gdzie niskie temperatury i opady śniegu mogą powodować uszkodzenia różnych elementów łodzi. W tym artykule przyjrzymy się, jak wygląda serwis zimowy łodzi oraz jakie czynności są wykonywane podczas tego procesu.
Konserwacja kadłuba i pokładu
Pierwszym etapem serwisu zimowego łodzi w Mikołajkach jest konserwacja kadłuba i pokładu. W tym celu należy dokładnie oczyścić powierzchnie z zabrudzeń, osadów soli oraz resztek roślin i zwierząt morskich. Następnie przeprowadza się kontrolę stanu antypoślizgowej powierzchni pokładu, sprawdzenie szczelności okien i luków oraz ewentualną wymianę uszczelek. Kolejnym krokiem jest sprawdzenie stanu poszycia kadłuba, naprawa ewentualnych uszkodzeń oraz nałożenie nowej warstwy antyosmozy lub antykorozyjnej ochrony. Na koniec warto zabezpieczyć metalowe elementy przed korozją oraz sprawdzić stan lin cumowniczych i kotwicznych.
Prace przy silniku i układzie napędowym
Serwis zimowy łodzi obejmuje również prace przy silniku i układzie napędowym. Należy sprawdzić stan oleju silnikowego, wymienić go w razie potrzeby oraz oczyścić filtr oleju. Ważne jest również sprawdzenie poziomu płynu chłodzącego oraz jego ewentualna wymiana. Kolejnym krokiem jest kontrola stanu pasków napędowych, uszczelnień oraz przewodów paliwowych. W przypadku silników zaburtowych warto zdemontować śrubę napędową, oczyścić ją i nasmarować specjalnym smarem. Na koniec należy sprawdzić stan akumulatora, naładować go i przechowywać w suchym miejscu.
Zabezpieczenie wnętrza i wyposażenia
Ostatnim etapem serwisu zimowego łodzi jest zabezpieczenie wnętrza oraz wyposażenia. Warto dokładnie oczyścić wnętrze jednostki, usunąć wszelkie wilgoć oraz zabezpieczyć materiały tapicerskie przed pleśnią i grzybami. Następnie należy sprawdzić stan instalacji elektrycznej, kontrolować baterie oraz zabezpieczyć elektronikę przed wilgocią. Ważne jest również sprawdzenie stanu gaśnic, kamizelek asekuracyjnych oraz innych elementów bezpieczeństwa. Warto także zdemontować żagle, oczyścić je i przechowywać w suchym miejscu. Na koniec warto sprawdzić stan olinowania, zabezpieczyć go przed wilgocią oraz wymienić uszkodzone elementy.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana